Total Pageviews

Monday, April 12, 2010

pengisian masa sibuk ku.......

actually aku xde bende pun nak di post kan for this time....tapi sje je nak menggatal n rasenye cam da lame jugak la aku tak updatekan blog aku yg ala2 tak barape nak 'matang' sgt ni....
hahaha....

ok cite pasal skrg ni, aku tgh sibuk....jap2 sibuk ke?????
sibuk la kot!!!yela, agaknya aku ni jarang nak rase sibuk lately ni....maklumla duduk rumah je....pas2 sem ni plk aku agak free sikit banding ngn mmbe2 aku yg laen....
myb aku ni 'special' kot!!!hhahahahahaha
xde maknenye!!!!

ok, let focus on SIBUK.....
pe lagi, kalau da namenye last minute work....mmg agak chaos sikit....
tapi klu ikutkan tak la last minute sgt pun....argggghhh bia je la.......
ada setengah org ckp "tak pe, keje-keje last minute ni actually bagus...."
hmmmm, bile pikir2 balik apasal plk bgs nye???
so, org yg 'setengah' tu ckp....
"jap la...aku blom abis ckp lagi....."
hehehehe....(aku ketawa la dulu....)
sambung: "sbbnye...we tend to do more good work when do to something UNDER PRESSURE"
hmmmmmm.....
betol kot agak nye....
tapi ade jugak setengah org ckp....
"pesiapan yg baik untuk mase depan kita adalah membuat sesuatu yg bgs pada hari ini..."

hmmmm....ada kaitan ke????
jap2, aku pikir2 kan setengah org yg laen ckp.....

ok, kali ni, setengah org ckp plk.....
"buat la keje tu jgn nak tanggugh2....nnt ko kelam kabut!!"
hahahahaha.....pape la 'setengah' org ni......

tapi, klu tgk btol2 pun...mmg la sume 'setengah' org ckp tu betol....
pe lagi nak pikir.....tepuk dada tanya selera.....

minggu lpas aku lepak kat bilik kwn aku,liza, kat PUNCAK ALAM....
(x thu la nape aku wat capital latter ntok perkataan puncak alam tu....)
hahahaha....lame jugak aku stay, kire2 dlm 3 hari 2 mlm...ceh2...cam bercuti plk kan???
ingt kan dok sana nak wat keje....tapi bnyk borak dari bekerja...
sayu je hati aku ni bile teringat mmbe2 sume da nak abis blaja.....aku ni....
arghhhh....(menguap....bukan menangis!!!)
bile ngadu yg kat diorg aku seday, sume cam ckp...relax a nissa....jgn camtu....
(abis nak cam ne???camni??)
honestly, diorng sume give me a very good support.....harap2 aku kuat!!!!
hari tu aku dok rumah aliaa....tapi stay bilik liza....
kebetulan time tu kak linda ade tumpang skali....
bile pikir2 balik, yes....actually diorng ni adalah org yg agak bermakna dlm hidup aku.....which is...aliaa merangkap my only first friend in my class yg paling aku rapat at first aku masuk UiTM ni.....
and liza plak, merupakan org pertama yg aku kenal time nak daftar kat UiTM dulu....
i mean, time nak register course dulu, aku btol blur...sbb sorng pun aku tak kenal, alik2 nmpk sorng minah ni, aku pun beratur sebelah die....kebetulan die ni register same course ngn aku....hahahahaha.....
terharu tak...liya n liza, sbb jadi org yg 'bermakna' tu...hahaha....xDE MAKNENYE!!!

citer pasal kesibukakan aku kli ni.....
agak2 nye pasal pe huh????hahahaha....tak laen xbukan, disebabkan oleh my final year prject ni la!!!!!
setengah org (da start da citer 'setengah'-'setengah' ni....) panggil thesis...
ade juagk yg panggil wat research, n menurut akk aku.....time die kat UTM dulu, diorng paggil PSM stand for project serjana muda....ade jugak org yg short for m kan bende ni jadi FYP (final year project).....lebih kurng la....pape yg korng nak panggil....it is still the same thing.....

ape g same nye....sume org mmg xbrape nak senang bile disebut bende2 ni....
dia akan dapat beberape symptoms yg ala2 nak demam....n kalau agak2 da chronic tu...seseorng akan rase cam nak mati....(p/s, MACAM je nak mati k...)tapi buat mase skrg ni blom ade kot lagi yg mati sbb wat FYP ni.....hahahaha....
hmmm, setahu aku la, aku belom pernah lagi jumpe org yg gembira kalau disebut ngn bende ni...melainkan kalau die nye project da complete.....
so, sape2 yg da submit die ye FYP ni....congrats la kat you all...
sbb kegembiraan mensubmitkan FYP ni, mmg satu kegembiraan yg xbole di ungkap ngn kata2...even ko thu, ko wat tu pun bukan nye perfect sgt pun....jnji anta...hahahah

ok la....da bnyk jugak alu bebel ni....
kalau ikut2 kan aku ni.....sempat jugak nak tulis ngepet2 ni time aku tgh sibuk menyibukkan diri ni.....hahahahhhaha
doa2kan la aku berjaya menyiapkan project aku ni on time with no problems....
aaaaaminnnnnnnnnnnn....................
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 comments:

Anonymous said...

jjjjjeng