Total Pageviews

Friday, March 26, 2010

hidupku penuh dengan kanak-kanak.....

don't get me wrong, actually post kali ni agak laen macam sikit, sbb aku nak sharekan kat korng pasal anak2 dlm hidup aku, n this doesn't mean yg aku ni da ade anak.....hehehe, i ni kawen pun blom lagi, ni kan plak nak ade anak...

first of all the main thing yang nak highlight kat sini is.....
sejak dari kecik lagi aku dibesarkan dalam suasana yang penuh dengan kanak-kanak
sbbnya....ibu aku, merupakan seorng baby sitter ntok anak-anak kawan-kawan dia, sejak aku kecik lagi.....
so, kiranya, aku membesar pun dengan anak2 jagaan ibu aku......
the best part is, ibu aku slalu citer yang aku n my other siblings tak pernah nak jerlos bila ibu aku jaga + manjakan anak org laen.....
biasa la aku ni.....anak yg tak banyak songel....(ehem2, puji diri sendiri plak)

1. aleeya

at putrajaya floria 2009

nama penuh:adriana aleeya
budak ni ialah merangkap anak buah aku, which is anak kepada sepupu aku, kiranya anak buah tak brapa sgt la, but still my niece la.....

ok, ibu au jugak pernah jaga die, since she was born (lebih kurang 2bulan) till she 4years old, then die da g tadika, ibu pun da tak jaga die....
sgt manja and pandai....
seingat aku, time die kecik2, process transition die very fast, belom umur satu tahun da pandai jalan, which die skip process 'duduk', n tbe2 je da pandai jalan....
adik aku (faiz) adalah org yg paling die suka, sbb faiz suke layan die nak main,
yg klalanye, kalau die cam bengang sbb org kacau die, dia akan cakap...
dgn nada yg marah sambil jeling "jgn kacau aleeya!!" (slang pelat2)
hahhahahaa.......



2. husna

with my blunt....

nama penuh:aleeya husna
hahaha, tak tahu kenapa, time ni ramai plak org nak letak name anak diorg aleeya....
layan kan je la....
ok, this girl jugak merangkap anak buah sepupu aku...
tapi yg ni sepupu belah ibu aku...anak kepada akk surya +abg am....
actually, die same age with aleeya yg aku citer kat atas ni....
tapi yg ni ibu aku xjaga la....sbb die duk kat melaka, so ibulong aku yg jaga die(nenek husna)
this girl very talkative, clever, start dari bdk ni la...paggilan "aunty fisio" melekat kat aku....
bende yg aku ingat kat budak ni.....bila die try untuk beranikan diri untuk tengok scary movie, tak silap aku citer kat tv3,

husna: ibu, ibu jgn takut k......hantu tu kat dalam tv, die tak bole kua pun....

even time tu ibulong aku bukan nye takut pun,hehehehehe....


3. mumtazi a.k.a taji

tgh tido, but this time die still tembam, skrg da kurus da

ok, ths boy pun antara anak jagaan ibu aku, n my mum jaga die pun since he was baby..
this boy skrg da almost 3years old....
suka pnggil ibu aku mama, walaupun da beberapa kali aku ajar die panggil ibu aku cik ton....layann kan je la....
budak ni, setahu aku adalah buah hati kepada akk aku, nabilah....
tak tahu nape, tiap kali aku menyakat die, akk aku kan marah aku, n tiap kali aku marah die, akk aku akan beck up die abis2an
maybe die ni mamat kelantan kot......hehehehhehehe


4. ija a.k.a akak



nama penuh: anis khadeeja
this girl bahasakan diri die akak, sbb die ade adik yg mana ibu aku jaga jugak....
setahu aku, this girl sgt tak banayk kerenah...just one this, die sgt takut ngn org yg die tak kenal,especially lelaki....ketakutan die ni sampai kadang2 tu buat die nangis.....n kalau nangis tu tak pe...ni melalak....
tapi, lama2 die ni da ok da......

5. syuhada



name penuh: anis syuhada
hmmm, bdk ni adalah merupakan adik kepada ija (above)
skrg ni die da nak masuk satu tahun, tapi belom masuk lagi pun......tak tahu plak bile tarikh lahir die....
she is the one child yg aku rase kagum, sbb aku dapat tgk pembesaran die dari satu tahap ke satu tahap....n buat masa ni die belom skip ape2 pun process of development
mempunyai vocal suara yg sgt tinggi....(bayangkan kalau die menangis)
hehehehe

6. syamil


syamil tgh tido, tapi da terbalik....lasak sgt....

nama penuh:tak brape nak tahu sgt la......
this boy is mumtazi's eldest brother, he is 4years old, skrg ni in preschool
n transit to my mum house after class....
nakal sgt, suke tgk cartoon, klu da bukak channel cartoon die tu, mmg xde chance la org laen nak tgk citer laen....
but this boy bole la harap, kdg2 dgr jugak ckp....tapi kene la berlembut....


7. sofea

sofea with asfar....

nama penuh: puteri anis sofea
hahahaha, mcm da jadi tren la plk, name 'anis' ni.....
this little girl is syamil n mumtazi's youngest sister,
kecik lagi die ni.....same age with najwa (anak k,surya yg ke-2)
setahu aku, ibu slalu ckp yg die ni ssh nak tido, n kecik2 lagi da pandai pegang botol susu sendiri....(advance!!)

8. najwa....



nama penuh: aiisya najwa
hmmm, this girl is adik kepada husna....
tak bnyk sgt pasal budak ni yg aku tahu....maybe sbb die kecik lagi, n aku pun bukan slalu pun jumpe die....
time budak ni baru lahir, aku ingat lagi, her mum find very difficult to choose what name nak bagi kat die.....
at last, her father decide bagi aiisya najwa...tu pun da hampir tarikh last ntok daftar nama anak......


hmmmmm, ok la....aku rase bnyak da yg aku citer kan ni.....
actually ade ramai lagi yg aku na statekan, tapi maybe gamba je la korang tgk..

9.aimar a.k.a ote'

my cousin, anak busu aku.....

10. irfan

anak jagaan ibu aku, tapi skrg da tak datang sbb da g tadika

11.ameer and adam (aleeya sibuk je...)



12. asfar



so, pada sape2 nye anak yg aku state kan kat atas ni, sori kalau ade ape2 infromation yg tak betol....hehehehehe, jgn mara.....
whatever it is......aku sgt appreciate to have they as part of y life....
hehehe, bak kata org, kita bole blaja bnyk perkara kalau kite banyak dampingi kanak-kanak ni.......
so, lepas ni, aku maybe akn bercerita plak about my real niece and nephew....
p/s: cepat2 la abg n akk aku kawen, n dapat kan la anak ntok aku jadikan cerita at blog aku ni.....hhahahahahaha......
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

4 comments:

Unknown said...

hani, sbb bile letak name aleeya or wutever spelling anak tu jadi baek, hehe.. =D

NabilahMazalan said...

wei..byk jgk rupenye...aku xthn mumtazir..lepuk ko kang

Zaitun Jaafar said...

kawen la cpt2 nissa..

hanisa said...

liya: hmmm perasan la plk kan....

eton: hahahaha, mesti la lambat lagi aku kawen, ko la kawen dulu