Total Pageviews

Monday, December 13, 2010

saya sedih

assalamualaikum


aku pun xthu nape tbe2 nak tulis n share something yg buat aku rase sgt terharu n nak menagis je bile aku hayati ayat ni.......

meh kita bace same2.....

cinta ilahi itu fitrah hati

Bukankah setiap hati inginkan kasih sayang, keadilan, kekayaan, keindahan dan lain-lain sifat yang mulia, baik, sempurna daalam hdup ini?
Ya, tidak ada seorng manusia pun yang tidak inginkan kebaikan , kemuliaan dan kesempurnaan.

Ketika dilanda kemiskinan, manusia inginkan kekayaan.
Ketika dipinggirkan, kita inginkan kasih sayang.
Ketika dizalimi, kita inginkan keadilan.

sedarkah kita ketika kita mengingini semua itu, kita sebenarkan mencintai ALLAH?
Megapa?
ini adalah kerana ALLAH sahaja yang memiliki segala yg diingini oleh kita itu.

Bukankah ALLAH itu al-Ghani, memiliki kekayaan yang diingini oleh simiskin?
ALLAH itu al-Rahman, yg mempunyi kasih sayang yang diidamkan oleh mereka yg terpinggir.
ALLAh itu al-Adl yg mampu memberi keadilan yg didambakan oleh org yg tertindas.
Itulah nama-nama ALLAH yg sinonim dengan sifat-sifat-Nya.

petikan dari majalah solusi, issue 23



moga aku tergolong dari org2 yg bersabar dan bersyukur, aminnnnn
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments: