Total Pageviews

Tuesday, November 9, 2010

cerita sedih......

di sebabkan xbrape nak available sgt pasal taon ni nye raya....
ala2 cerita tertangguh la jugak ni......

ok, let change to citer laen plk......
citer yg xbrape nak best sgt la
raya kali ni, aku xbrape nak celebrate sgt la,
ala-ala kadar je pun.....
raya taon ni turn lubok cina,
mula2 tu mmg da rase xbest da pun,
bukan pe, 1st time aku kene raya time aku wat practical kat hospital klang....
n yg best nye, ari jumaat tu da nak raya, ari khamis baru dapt cuti,
so dgn sgt kelam kabutnye, aku balik melaka....
n not with my family, but this time, aku tumpang maksu....
tu pun, nasib baki maksu bole tumpangkan aku, klu x, alamatnye aku balik melaka drive sorng2 je la......
balik2 je lubok cina, xbrape nak meriah sgt pun,
kali ni, aku ngn family maksu je yg ade raya kt sana......



nak dijadikan citer, malam tu (malam raya) atok aku sakit......
jam da pukul 2++ pagi ni, dgr suara atok mengerang kesakitan.....
at 1st ignore je sbb atok mmg kdg2 suke mengerang......
tapi, cam lain macam je kali ni.....
faiz, time tu tdo kat lua, tbe2 masuk bilik, kejutkan ayah......
"ayah2, tgk atok!!!!!atok sakit sakit!!!!"
pe lagi, ngn sgt glaba nye, ayah pun bagun, ibu pun bagun jugak diikuti ngn aku.....
masuk bilik atok, wan daa bgn da, tenangkan atok.....
atok cam xsedar diri, ala2 restless.....
tendang sana, tendang sini,
panggil2 atok, xsahut pun.....
paksu, angah, sume da bangun......
sume cam xthu nak wat pe......
giller time tu aku mmg sgt glaba....
agak lame jugak la atok cam tu, patu da cam xthu nak wat pe,
kitorng cpt2 col ambulance.....
yg bestnye, tunggu punya tunggu ambulance, xdtg2 jugak.....
da lbh kurng 1jam +++ la jugak tunggu, baru tiba.....
agaknye time nak raya ni, ssh la kot nak dpt ambulance,
rupenye, time diorng on the way, ade org tahan ambulance, ade emergency,
pape je la....
sampai hospital, rupenye atok kurang blood glucose, hypoglycemia
tu yg menyebabkan atok jd restless tu.....
sbb2nye, atok mkn ubat DM dan atok berpuasa......
alhamdullilah, hari tu jgk atok blk, xkene tahan ward pun.....
so, nak dijadikan citer, esok nye, atok kene skali lagi.....
anta jugak la hospital.......
tapi, atok nye condition sgt la lemah.....
skrg ni, atok dijaga oleh mak lang kat selayang.....
aku n family aku pun ulang alik la g umah ma lang tiap weekend....

harap2 atok cpt sembuh.....aminnnnnnnnnnn

ok, continue citer seday di bulan syawal....
ktorg balik putrajaya agak awal la jugak, 2pun sbb faiz nak trial.....
dlm hari ke brape raya nth, pg2 tu dpt col dari abg boy ( anak mak ngah ibu)pangkat nenek sedara kitorg la.....
atok lang which is pak lang ibu meninggal kat pengkalan balak.....
pagi2 tu jugak la, ibu ngn ayah g blk mlk, nak ziarah jenazah......
seday la jugak, sbb tok lang sempat dtg kenduri kawen abg aku ari tu....
tu la yg kali terakhir aku jumpe die......
moge roh nye dicucuri rahmat!!!!!aminnnnnnnnnnn

selang sehari je berita kematian tok lang,
esoknye, ibulong col ibu aku.....
ckp pasal farhan plk......
farhan is my cousin, anak kepada angah,
sama baya aku, 23
mmg klu ikutkan mmg farhan da sakit time puasa da....
da warded da kat pantai hospital due to heart problem....
tapi, xsangka plk, condition die become worst,
ibu long col, ckp ala2 tersekat2, bgthu yg farhan da di pindahkan ke melaka gen hospiatl, masuk CCU.....
so, ngn tak pikir panjang, ktorng pun bertolak balik melaka.....
dlam 3hari kat sana, hari ke-3, condition farahan makin terok, which is mmg xdpt diselamatkan......
inalilah, farhan meninggal.....
seday jugak, nak2 seday bile tgk pakcik n makcik aku tu......
i'm speechless........
xsangka, sekejapan je ALLAH pinjamkan kite nyawa....bila2 dun DIA bole ambil,
moge rohnye dicucuri rahmat......aminnnnnnnnnnnnnnn

ok2, da la tu, aku rase cukup la tu citer seday tu.......
seday plk bile ingat2 kan balik.......

yg penting, kite yg masih berkesempatan ntok hidup ni, kuatkan semangat,
teruskan hidup walaupun, agak ssh nak terima kenyataan,
sama la aku ntok mengigati diri aku sendiri......
moge aku xlalai dlm melakukan ibadah.......

.................renung2kan la..................
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments: